ISSN 2225-7551

УДК 677.31/.35

 

І.О. Дудла, д-р техн. наук

О.М. Соболь, асистент

А.М. Яковенко, старш. викладач

Чернігівський національний технологічний університет, м. Чернігів, Україна

АНАЛІЗ СПОЖИВЧИХ ВИМОГ ДО ВОВНЯНИХ ТКАНИН

И.А. Дудла, д-р техн. наук

О.Н. Соболь, ассистент

А.Н. Яковенко, ст. преподаватель

Черниговский национальный технологический университет, г. Чернигов, Украина

АНАЛИЗ ПОТРЕБИТЕЛЬСКИХ ТРЕБОВАНИЙ К ШЕРСТЯНЫМ ТКАНЯМ

Iraida Dudla, Doctor of Technical Sciences

Olha Sobol, assistant

Alla Yakovenko, senior teacher

Chernihiv National Technological University, Chernihiv, Ukraine

ANALYSIS OF CONSUMER DEMANDS FOR WOOLEN CLOTH

Проведено опитування 100 мешканок м. Чернігова з метою визначення їх споживчих переваг при купівлі вовняних пальтових тканин та виробів з них. Опитування проводилося методом інтерв’ювання. Запитання охоплювали як соціальний статус, рівень доходів респондентів, так і стосувалися ступеня потреби у нових вовняних пальтових тканинах, причин припинення користування цими виробами, вирішальних факторів при купівлі цих товарів, важливості країни-виробника, торгової марки, волокнистого складу, ставлення до рівня ціни на ці товари в роздрібній мережі м. Чернігова тощо. Відповіді проаналізовано.

Ключові слова: анкетування, вовняні пальтові тканини, споживні властивості.

Проведен опрос 100 жительниц г. Чернигова с целью определения их потребительских предпочтений при покупке шерстяных пальтовых тканей и изделий из них. Опрос проводился методом интервьюирования. Вопросы охватывали как социальный статус, уровень доходов респондентов, так и касались степени потребности в новых шерстяных пальтовых тканях, причины прекращения использования этих изднлий, важности страны-производителя, торговой марки, волокнистого состава, отношения к уровню цен на эти товары в розничной сети г. Чернигова. Ответы проанализированы.

Ключевые слова: анкетирование, шерстяные пальтовые ткани, потребительские свойства.

A survey of 100 residents who live in Chernihiv have been conducted, to determine their consumable advantages when buying woolen coat fabrics and articles. The survey was conducted by interviewing a verbal conversation. Questions covered as social status, income respondents, and related degree need new woolen coat fabrics, reasons stop using these products, the deciding factors when purchasing these products, the importance of the country of manufacture, trademark, fiber composition, related to the level of prices these products retail Chernihiv and more. Answers analyzed.

Key words: questionnaire, woolen cloth coat, consumer properties.

Постановка проблеми. Сучасний ринок вовняних пальтових тканин та виробів з них перенасичений імпортною продукцією, зокрема виробництва Китаю. Вітчизняні підприємства мають потужності для задоволення потреб співвітчизників у цих тканинах і виробах з них, але, на жаль, відбувається це в малому обсязі. З метою якомога кращого задоволення потреб споживачів у вовняних пальтових тканинах, надзвичайно важливим для виробників та дослідників є аналіз споживчих вимог до цих товарів. Це дозволить удосконалити асортимент продукції, що випускається, звернути увагу на головні та другорядні фактори для споживачів, задовольнити їх.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Вітчизняні та іноземні науковці багато уваги приділили дослідженням споживчих переваг товарів та методикам їх оцінювання. Роботи цих авторів є підґрунтям та науково-теоретичною основою для подальших досліджень.

Виділення не вирішених раніше частин загальної проблеми. Споживчі переваги щодо тих чи інших товарів не є сталою величиною, ці дослідження потребують постійного повторення та оновлення, бо змінюються як асортимент товарів, структура споживачів, їх смаки, так і соціальна, економічна, політична ситуація у країні, що значно впливає на переваги споживачів.

Мета статті. Головною метою статті є аналіз споживчих вимог мешканців м. Чернігова до властивостей вовняних пальтових тканин, які є для них важливими й актуальними, що дозволятиме зробити висновки і продовжувати роботу щодо удосконалення асортименту цих тканин ще на етапі їх розроблення.

Виклад основного матеріалу. Аналіз вимог споживачів щодо властивостей вовняних пальтових тканин проводився методом опитування (індивідуальні та групові інтерв’ю) в особистій бесіді з респондентами, що мешкають у м. Чернігові. Для реалізації цього завдання нами були розроблені анкети для споживачів з питаннями, результати відповіді на які здатні допомогти у подальших дослідженнях. З метою полегшення процесу опитування для респондентів більшість запитань були сформовані чітко та мали визначені варіанти відповіді або шкалу оцінок, згідно з якою опитувані мали розставити в порядку ранжування ті чи інші показники. У кінці анкети був розміщений невеликий блок запитань особистого характеру для більшого розуміння цільової аудиторії товару та її прихильностей.

В опитуванні взяло участь 100 осіб віком від 18 до 74 років (всі вони жіночої статі, адже тканини, що є предметом нашого дослідження, призначені для пошиття жіночих пальт). Серед опитаних 6 осіб не мали досвіду у використанні вовняних пальтових тканин, цими респондентами були особи віком від 18 до 25 років і не мали такого досвіду через те, що обирають для себе інший стиль в одязі, інші матеріали для його виготовлення. Респонденти, що взяли участь в основному анкетуванні, за віком, рівнем доходів та освітою розподілилися таким чином (рис. 1–3).

Рис. 1. Розподіл респондентів за віком

Рис. 2. Розподіл респондентів за рівнем доходів на 1 члена родини

Наукова бібліотека ЧНТУ © 2012